Wie is Velo

< 10 Jaar Velo webpagina

Jou vlot naar je bestemming brengen en je maximaal laten genieten van alles wat ‘t Stad te bieden heeft. Daar doen we het voor!
We tonen hier graag enkele gezichten achter Velo en vertellen je meer over hun werkdag.



Mo - Fietshersteller

 

Ik ben Mo, ik werk bij Velo Antwerpen als fietshersteller.

 

We werken in een groot team en we zorgen ervoor dat alle defecte fietsen hersteld worden.

 

Klanten die iets merken aan hun velo melden dat via de Velo-app, zo wordt de velo geblokkeerd in een Velo-station, mijn collega’s halen die velo’s op en brengen die naar ons atelier. We herstellen niet enkel het defect, we kijken de fiets altijd helemaal na. Nadien doen we ook een testrit.  Zo zijn we zeker dat ze helemaal in orde zijn voor dat ze baan weer op gaan.

 

Een paar keer per jaar worden alle fietsen opgehaald voor een algemeen onderhoud en dan zorgen we ervoor dat ze helemaal proper en veilig weer de stad in kunnen.

Het geeft telkens veel voldoening te zien hoe de herstelde fietsen bij ons opgehaald worden om opnieuw verdeeld te worden in de stad.  Omdat we in een ploegenstelsel werken kan ik het goed combineren met mijn privéleven en kan ik veel tijd doorbrengen met mijn kinderen.

LEES MEER

Mahmut - Technieker

 

Ik ben Mahmut, sinds 2 jaar technieker bij Velo Antwerpen.

 

Wij staan in voor het onderhoud van de Velo-stations en het uitvoeren van herstellingen. Daarnaast maken wij ook nieuwe Velo-stations gebruiksklaar.

Ik maak deel uit van een interventie-team. Als er zich een probleem voordoet met een Velo-station, dan gaan we daar onmiddellijk naartoe. Anders raken onze klanten niet waar ze moeten zijn. Dat is ons doel : dat al onze Velo-stations optimaal werken en onze klanten tevreden zijn.

 

Mijn collegas op het kantoor maken ’s morgens een planning op van alle meldingen die binnenkomen, die gaan we volgens prioriteit oplossen.

Je komt altijd nieuwe dingen tegen en er gebeuren vaak onverwachte situaties, dat maakt het werk afwisselend. In deze job weet je niet op voorhand wat de dag zal brengen. Daarom is het leuk om samen te werken met ervaren collegas die altijd bereid zijn om te helpen, zo leren we veel van elkaar.

 

Technisch is de uitdaging erg groot en je komt op veel verschillende plaatsen in Antwerpen. Ik haal erg veel voldoening uit het feit dat we werken aan een mooi project dat de stad in beweging brengt.

LEES MEER

Lies - Customer Service Agent

 

Mijn naam is Lies, ik ben 24 jaar en woon sinds kort in Borgerhout.

Ik woon samen in een appartement met Aragon en al mijn planten.

Aragon is mijn geadopteerde kat en de meest luie collega. (slaapt heel de dag)

 

Sinds wanneer ben je werkzaam voor Velo en wat heeft je er toe aangezet om te solliciteren ?

Ik werk sinds December 2019 bij Velo. Het gevarieerde takenpakket en de shiften hebben mij
aangesproken om te solliciteren bij Velo.

 

Hoe ziet jouw werkdag of -week er uit ?

Ik werk in shiften, dus het ritme wisselt. Mijn werkdag ligt dus ergens tussen tussen 05:45 en 22:00, afhankelijk van de vroege-, late- of dagshift.

Mijn taken zijn heel gevarieerd. Telefoons opnemen, dispatch, sociale media, …

 

Wat vind je fijn in je job en bij Velo Antwerpen ?

Het fijnste aan mijn job zijn mijn collega’s.

De shiften vind ik ook leuk. Je hebt nog altijd iets aan je dag.

 

Met welke dingen ben je graag bezig naast jouw job ?

Ik ga graag al eens naar de fitness met mijn collega Mona. Sporten is altijd leuk.

Daarnaast lees ik af en toe een goede thriller op mijn terras of maak ik een puzzel van 3000 stukjes.
En natuurlijk doe ik graageen terrasje of ga iets lekkers eten. Keuze genoeg in Antwerpen.

 

Wat is de meest waardevolle les die je hebt geleerd? 

Om je werk niet mee naar huis te nemen.

 

Wat is het spannendste wat je hebt gedaan of meegemaakt? 

Het spannendste dat ik al heb meegemaakt is mijn vrijwilligerswerk in Thailand. Daar ben ik 2 weken met olifanten gaan werken.

 

Wanneer heb je keihard moeten lachen?

Ik lach dagelijks wel een paar keer.

 

Wat is jouw favoriete moment van de dag?

Mijn favoriete moment van de dag is de ochtend. De zon komt erdoor, iedereen begint aan zijn dag,..

LEES MEER

Yasmina - Customer Service Agent

 

Onze klantendienst doet veel meer dan alleen telefoontjes aannemen.

 

Onze collega Yasmina is Customer service agent en onder andere verantwoordelijk voor het behandelen van de vele e-mails en chatberichten van onze klanten. Yasmina geeft ons een kijkje in haar werkdag.

 

 

Yasmina aan het woord:

 

“Binnen de Velo Klantendienst houd ik me voornamelijk bezig met de mails van onze klanten. Dit doe ik samen met een aantal collegas. De meeste mails die binnenkomen zijn van onze eigen klanten. Vaak gaat het om aanpassingen in het account of vragen over het correcte gebruik van ons deelfietsensysteem.

 

Daarnaast komen ook aanmeldingen van nieuwe klanten bij ons binnen. Deze maken we dan aan in onze data en bezorgen we een Velo-kaartje.

Als klanten hier zelf niet uitkomen, kan ik ze altijd ondersteunen bij het inschrijvingsproces van Velo Antwerpen.

 

Tijdens een telefoongesprek moet je heel vaak twee dingen tegelijk doen. Je verwerkt alles wat de klant zegt of vraagt en tegelijkertijd moet je ook goed luisteren naar wat de klant zegt.

 

De meeste klanten kunnen we snel verder helpen aan de telefoon, we hebben ook onlangs onze Velo-app nog wat uitgebreid, zodat het gebruik van Velo nog gemakkelijker is geworden voor onze klanten.

 

 

Het leukste aan de job vind ik dat je ’s morgens rustig begint aan je werkdag en je voelt de stad wakker worden, mensen gebruiken onze fietsen vaak om naar het werk of naar school te gaan. Vaak hebben ze dan al een trein genomen. Gedurende de dag wordt het steeds drukker aan de telefoon. ’s Avonds tegen het einde van de shift is het dan weer rustiger, dat geeft me tijd om alles een beetje bij te werken. Maar je voelt dat Antwerpen nog lang niet gaat slapen, in Antwerpen is er altijd wel beweging.

 

Kortom, een dag op de klantendienst is meer dan een dag alleen maar e-mails beantwoorden. Er komt veel meer bij kijken en dit maakt het werk voor mij erg leuk en afwisselend.”

LEES MEER