Inschrijven

Gebruik/rit

(max. 4 uur/rit)

Nieuws

woensdag, 23 augustus, 2017

Velo Antwerpen voert van 25 op 26 augustus een software-update uit, waardoor de Velo-fietsen voor 24 uur onbeschikbaar zullen zijn.

Deze update brengt naast een betere en efficiëntere software, ook een aantal nieuwigheden en voordelen voor de gebruiker. Benieuwd naar deze nieuwe functionaliteiten? Hieronder vind je een overzicht van wat er voor de klant verandert.

  • Verbeteringen van de Velo-applicatie en website:
    • Toestemming voor inschrijving van personen tussen 16 en 18 jaar kan voortaan digitaal via de website.
    • Een probleem bij het uitnemen of terugplaatsen van fietsen kan via de Velo-applicatie of Velo-website worden gemeld. 
    • Ook andere problemen en opmerkingen kunnen via de app en website worden gemeld.
  • Velo zal fietsen kunnen blokkeren op afstand. Daardoor wordt, na melding van een defect, de fiets vastgezet in het station.
  • Ook korte ritten – binnen de drie minuten en meer dan 100 meter van het vertrekstation –worden voortaan geregistreerd.
  • Gebruikers worden via e-mail geïnformeerd als een fiets gedurende een langere tijd in gebruik is. Er komt ook efficiëntere e-mailcommunicatie naar gebruikers over eventuele kosten die worden aangerekend bij inschrijving, vernieuwing, duplicaat of meerverbruik.
  • Betalingen worden nog beter beveiligd.
  • Gebruikers zien na het terugplaatsen van een Velo op het scherm een periode van 5 minuten aftellen totdat een nieuwe ontlening mogelijk is.
  • Wie zijn jaarkaart verliest, kan die blokkeren via de gebruikerszone op de website. Wie nadien zijn kaart nog terugvindt, kan zelf deblokkeren en moet geen nieuwe kaart aanvragen.
  • Gebruikers kunnen door de update een voorkeurstaal kiezen in de gebruikerszone van de website (Nederlands, Frans of Engels). De e-mails worden voortaan verstuurd in die voorkeurstaal.

Archief

2015